Årlige løb, stævner og klub ture

Årlige Stævner:

Der bliver hvert år afholdt konkurrencer rundt omkring ved landets forskellige kajakklubber. Nogle henvender sig både til begyndere og øvede. Andre kræver noget mere erfaring. Dato'er for løbene kan findes på Kano og kajak's forbund hjemmeside og mange resultater kan findes på dk.youpaddle.org's hjemmeside

Nedenfor er nogle af de årlige stævner listet op efter sværhedsgrad.

Alle kan deltage

• Kanojak Esrum
  • Suså Løbet
  • Klubmesterskabet
  • Tryggevældeå
  • Handicap
  • Mølleåens Blå Bånd

1 års roerfaring anbefales

• Rønne Å løbet
  • Sorø Maraton
  • Amager Strandpark Rundt
  • Vinterræs
  • Juleræs
  • Tour de Gudenå Classic (trim)

2 års roerfaring anbefales

• Åbne Sjællandske Maraton
  • Maribo Maraton
  • Paradisløbet
  • Vikingeløbet
  • Vallensbæk Maraton
  • Thurø Rundt
  • Marstal Havkajak Maraton
  • Vendelboløbet
  • Åbne Københavnske Maraton

Flere års roerfaring - god form

• Maraton DM
  • Kronborgløbet
  • Tour de Gudenå

Årlige Klubture

Hvert år bliver der afholdt forskellige fælles klubture. Hold øje med plakater og opslag i klubben for information og tilmelding. De årligt tilbagevendende ture er:

• Ganløseturen (skærtorsdag)
  • Fællestur for sidste års begyndere
  • Rønne Å tur (Sverige)
  • Pinseturen (Sverige)
  • Havnetur for begyndere
  • Søtur for begyndere
  • Grillpølsetur til Strandmøllen
  • Nattergaleturen

Lav din egen klubtur

Hvis du har en god ide til en klubtur skal du ikke holde dig tilbage for at få nogle andre med på ideen.

Skriv i Rokort programmet under Aktiviteter og invitere medlemmerne. Du kan f.eks.skrive:

• Hvor foregår det henne?
  • Varer den flere dage?
  • Skal folk have penge med til mad?
  • Er det en begynder- eller en hurtigroertur? Eller en behagelig mellemting?

Har du spørgsmål til deltagelse eller tilmelding. Kontakt mig.

Løbstilmelding og Kørselstilskud

Tilmelding

Tilmeldinger til de mest almindelige løb og stævner bliver koordineret af vores "idrætsleder". Tilmeldingerne sker gennem klubbens kalender, her på hjemmesiden. Klubben betaler for medlemmers startgebyr, såfremt man tilmelder sig i tide i kalenderen . Deadline bliver bestemt af løbstilmelderen og står i tilmeldingsopslaget. Eftertilmeldinger må man selv sørge for og betale. Til løb som ikke bliver annoceret i kalenderen, kan man selv tilmelde sig og efterfølgende bede om at få pengene retur af kassereren.

Når klubben betaler for startgebyret forventes det naturligvis at tilmeldte roer også deltager. For at undgå misbrug kræver klubben startgebyret tilbagebetalt af roeren, hvis han/hun ikke deltog, uanset hvilken grund der har været til ikke at stille op. (Møder man op til start, men udgår undervejs vil der ikke komme noget efterkrav).

Online tilmelding via dette link: Kalenderen

Kørselstilskud

Hvis traileren bruges til en klubtur, det være sig Ganløseturen, Søturen eller lign. eller til stævner, er det bestemt at der afregnes pr. kørt kilometer efter statens takster (2018: 3,54 kr.) plus evt. bro/ færge. Pengene overføres af kassereren til den pågældende bilejers konto. Begrundelsen for denne afgørelse er, at klubben l gerne vil styrke klubture og lette besværet for den, der kører med traileren.

Al anden transport sker på roernes egen regning og afregnes privat til den pågældende chauffør. Der bør betales straks, således at det ikke skulle være nødvendigt for ejeren at hiiiiive penge ud af folk, men at man støtter op om de roere der stiller bil til rådighed på en god og kammeratlig måde. Chaufføren (bilejeren) er gratis, da der oftest er en del rengøring af bilen efter stævne/tur. Regningen lyder på 2,50 kr. pr kørt kilometer plus evt. bro/færge og deles af personerne i bilen (minus bilejer).

Kontaktinformationer til idrætsudvalget:

Martin Juell - Idrætsleder

Email: idraet@hellerup-kajakklub.dk

Stævnetilmelding

Email: ledig

Helle Juell - Ungdomsleder

Email: ungdom@hellerup-kajakklub.dk

En Overskrift

Dette er et nyt tekst element. Udskift denne tekst med din egen.