Handicap 2005

Rødtop og Birgit V.
Ingelise.
billede
Saal, Søs, Jette, Lars og Feline.
Lars og Birgit.

Endnu et Handicap år er slut, og endnu en gang blev der serveret gule ærte med flæsk og pølse på den gammeldags måde, hvor kokkene står det meste af dagen og rører i gryderne. Igen i år var det Birgit og Valdemar Vedel, Rødtop og SAAL, som klarede ærterne og sørgede for nogle superbe gule ærter med det hele. Tak skal I have. Hvor mange mon ikke får deres eneste gang gule ærter om året denne dag?

Det sidste løb blev afviklet i vel nok det bedste vejr, vi havde i denne omgang. Svag vind og solskin. Tiderne blev da også gode hos næsten alle, selvom en del havde Tour de Gudenå siddende i den ømme bagdel og de smertende hænder. For første gang i meget lang tid kunne man fx se Henrik Vedel ro på over 30 min. Og Staffan Røjen ved man aldrig hvor man har. Forrige gang nummer sidst og denne gang nummer 1. Han bruger hele resultatlisten.

Spændingen om, hvem der ville vinde, var for længst udløst. Ingelise Illum lagde sig allerede fra første løb i spidsen og var på intet tidspunkt truet. Hun opnåede 1124 point. Meget mere spændene var det om det næste pladser, hvor der virkelig blev talt og regnet og roet taktisk. Her trak Lars og Birgit Skytte det længste strå og blev nummer to foran Thomas B Petersen, så trippel HK i toppen. Det er lang tid siden det er sket. Lars og Birgit fik 1047 point og Thomas 1020 point. De var de eneste som kom over 1000 point. Hele resultatlisten kan ses på vores hjemmeside under Handicap.

Der blev i år uddelt en speciel præmie for extraordinær god underholdning for tidtagerne. Den tilfaldt Henning Hansen fra Klampenborg for det stunt, han blev udsat for, da han blev torpederet bagfra af en hurtiggående kaptoer i vendingen ved HK. Det kostede ham en placering blandt de ti bedste, men en flaske rødvin kan vel dæmpe lidt af skuffelsen. Henning tog nedsejlingen med godt humør og gik i gang med at lede efter sit tabte nummer. Han fandt det hjemme i klubben, så fy – han havde slet ikke haft det på. Per Fasmer fik en trøstpræmie for at have deltaget i alle løb undtagen et uden at komme blandt de ti bedste. Der var ingen som deltog alle gange.

Tidtagerne har haft nogenlunde vejr det meste af tiden, og deltagerne har været flinkere end tidligere til at huske at have nummer på. Igen i år var det Jette Høier, Søs og SAAL, der stod for tidtagning. Det er lidt ærgerligt, at der ikke er nogle af de andre klubber, der stiller med tidtagere, men det er jo så nemt at tænke –”Det klarer HK nok, det plejer de”. Så kære meddeltagerkluber, hvad med at få spurgt nogle af jeres medlemmer, kærester, koner, mænd om de ikke kunne tænke sig at bruge en 3-5 tirsdage med at være tidtager. Det er ganske hyggeligt at stå der på molen og heppe, komme med kommentarer, snakke med fremmede interesserede, og hvad man nu ellers finder på den lille times tid, det tager.

Månedsvindere

• Maj: Ingelise Illum HK