15 medaljer ved Copenhagen Spring Regatta 2018

7. maj 2018 10:20 , af Helle Juell

Hellerup Kajakklub har haft en glædelig weekend med masser af glinsende metaller til klubbens roere.

Hvilket giver en samlet medaljehøst optalt for de to dage på i alt 6 guld, 5 sølv og 4 bronze

Ved lørdagens løb sikrede vi følgende medaljer:

Vores roere sikrede sig i dag på førstedagen 2 guld, 2 sølv og 1 bronze alle medaljer blev indkasseret på dagens 200 meter distancer.

Philip Bryde tog guld på 200 meter K1 for U16 drenge og senere roede Philip i K2 sammen med Bendeguz Sandor Jakab fra Lyngby, hvor de roede sig til en flot sølvmedalje i toerkajak.
Sara Milthers havde også en flot ...dag. I K1 sikrede Sara sig en sølvmedalje kun få hundrededele sekunder fra sin K2 makker Katrine Jensen. Sara og Katrine roede en sikker sejr hjem i K2'en og kunne dermed også hænge en guldmedalje om halsen.
Vores seniorroer Bolette Nyvang, som til dagligt ror på Elitecentret roede i K2 sammen med Silkeborgroeren Line Langelund. De to erfarne roere fik fortjent en bronzemedalje i damernes A-finale.

Ved søndagens afslutning kunne vi tælle ydlerligere 4 guld, 3 sølv og 3 bronze op som dagens høst på dagens 500 meter distancer:

Philip Bryde - K1 - U16: Guld
Sara Milthers / Katrine Jensen (Maribo) - K2 - U16: Guld...
Sara Milthers - K1 - U16: Sølv
Philip Bryde / Bendeguz Sandor Jakab (Lyngby) - K2 - U16: Bronze
William Gravlund / Mark Eger Schrøder - K2 - U18: Sølv
Bolette Nyvang / Line Langelund - K2 - Senior: Bronze
Sara Milthers / Julie Kaufmann / Maria Wander / Sofia Bryde - K4 - U16: Sølv
Philip Bryde / Frederik Jepsen (Lyngby) / Philip Knudsen ( Lyngby) / Søren Maretti (Silkeborg) - K4 - U16: Guld
Gustav Bock / Ludvig Schmidt / Bendeguz Sandor Jakab (Lyngby) / Mark Pedersen (Maribo) - K4 - U16: Bronze
William Gravlund, Daniel Frederiksen (Silkeborg) / Mikkel Guldberg (Silkeborg) / Tobias Bach Larsen (Silkeborg) - U18 - K4: Bronze
Bolette Nyvang / Line Langelund (Silkeborg) / Julie Frølund (VKKC) / Pernille Knudsen (Maribo) - K4 -Senior - K4: Guld

Generelt set over hele feltet af klubbens roere kan vi kun se tilbage på de to dage med masser af tilfredshed og vi kan efter denne weekend se frem til de næste stævner med store forhåbninger for måske endnu flere roere der vil rykke op ad semifinale og finale listerne.
Stort tillykke til alle vores roere som har gjort et formidabelt indtryk på Bagsværd Sø