2 BRONZEMEDALJER ved EM for U18 og U23

25. juni 2017 16:33 , af Helle Juell

Bedst gik det for Bolette Nyvang som helt fortjent og flot hentede 2 x BRONZE medaljer hjem i U23.
Den første EM-bronze tog Bolette på målstregen, for med blot 25 meter tilbage lå til at ende udenfor podiet i 1.000 meter EM-finalen for U23 enerkajak i Beograd, men på de sidste meter lykkedes det for danskeren at pumpe de sidste kræfter ud af armene og på selve målstregen sikre sig bronzen foran tyskeren Hergert Julia. En gennemført imponerende præstation.

Bolettes anden EM-bronze tog hun i hus, hvor Bolette søndag eftermiddag slog til igen, denne gang i toerkajakken over 500 meter sammen med Silkeborg Kajakklubs Line Langelund. De to danskere lå midtvejs i løbet på en femteplads, men avancerede med en stærk afslutning på løbets sidste halvdel og fik tilkæmpet sig en flot Bronze medalje og kunne dermed endnu en gang bestige podiet i Beograd.

Emma Bock som ror U18 har også haft et flot EM. Emma vandt en sikker sejr i B-finalen med en rigtig god tid og endte dermed på en samlet 10. ende plads på 500 meter distancen i K1.

Firerkajakken hvor Emma Bock roede sammen med Mette Hemmingsen, Sorø Kajakklub, Caroline Emilie Faurschou, Silkeborg Kajakklub og Josefine Balslev Erichsen, Holte Roklub sluttede i semifinalen med en fjerdeplads desværre lige udenfor den finalegivende top 3 i semifinalen. Der ros ikke B-finale i firerkajakken.

William Gravlund sluttede søndag af for Hellerups roere ved EM med at ro B-finale i toerkajak på 200 meter distancen sammen med Asbjørn Lolk Hansen fra Kajakklubben Nord, hvor de lå pænt fremme i det tætte felt, hvilket gav en 6. plads og de sluttede dermed som samlet nr. 15.
En absolut godkendt præstation for de to 1. års U18 roere som dermed oplevede deres første internationale stævne og sikrede sig den vigtige erfaring på den internationale bane..

Vi kan kun konstatere at resultaterne er 100% godkendt ved det netop overståede EM for U18 og U23 roere i Beograd.