Kaproning TCH og TCB

Klubbens 4x200m stafethold.
Robert giver den gas!
billede
K4-træning på bagsværd sø.

Noget for enhver smag

Medlemmerne i vores kajakklub spænder over alt fra dem, der synes det er hyggeligt at ro en tur engang imellem, til dem, der træner efter hårde programmer og kombinerer roningen med seriøs styrke- og løbetræning. Kaproerene i klubben udgør også en blandet skare. Gruppen spænder fra håbefulde meget unge mennesker til voksne konkurrenceroere. Nogle ønsker måske bare at skære 2 minutter af deres handicap-tid, andre stiler efter verdenseliten!

Rigtig gode muligheder

Du har i kajakklubben fantastisk gode muligheder for at blive en rigtig dygtig kajakroer! Hele sommeren kører handicapløbet hver tirsdag, hvor folk konkurrerer på tværs af niveau, og presser sig selv til det yderste! Alle klubbens roere har mulighed for at benytte Københavns Kajakkreds faciliteter ved Danmarks Rostadion - Bagsværd Sø. Her er der altid mulighed for at træne på flat vand, hvis man skal fokusere på teknik. For klubbens unge er der ansat en dygtig træner, der flere gange om ugen underviser dem, der udviser interesse for konkurrenceroning! Vi har et velholdt og flittigt benyttet vægttræningslokale, og 7 kajak-ergometre, til vintertræningen. I denne periode bliver der desuden arrangeret løb hver tirsdag. Så der mangler ikke noget!

Eliteroning

Hvis man vælger at træne hårdt og målrettet og stiller op til sæsonens vigtige stævner, kan man i samarbejde med eliteudvalget og idrætslederen indgå en eliteaftale. Det betyder at man underskriver en kontrakt, og tilgengæld har mulighed for at få støtte af klubben til fx træningslejre!.

Talentcenter Hovedstaden (TCH)

De dygtigste roere fra klubben bliver udtaget til Talentcenter Hovedstaden (TCH): Dem der træner på dette hold træner mest på Bagsværd Sø (TCB) og sjældent mindre end 10 gange om ugen. De får her en professionel træner og optimale muligheder for at udnytte deres fulde potentiale!

Træningscenter Bagsværd (TCB)

Som medlem i Hellerup kajakklub kan man også få adgang til faciliteterne (TCB) ved Bagsværd Sø. (Se kort nedenfor). Det er klub lokaler som deles med mange andre kajakklubber, hvor der primært ligger kap-kajakker (60 bådpladser ialt). (Hellerup kajakklub har også vores egne kap-kajakker liggende). Det at man køber en nøgle hos TCB for at kunne komme ind (Læs mere på TCB's hjemmeside.) TCB er udgangspunktet fra mange af vores elite roer og ungdomsafdelingens A og B hold træner derfra hver lørdag

HK Kajakker på TCB - 2023

Nelo 3 XXL