Godt nyt: DIF åbner for udendørs sport med få deltagere

23. april 2020 10:23 , af Christian Høier

DIF har åbnet for at man kan ro kajak igen under forudsætningerne nedenfor:

Der er adgang til kajakkerne i vores bådskur (med jeres nøgle) og der er en spand med sæbe vand, så man kan vaske pagaj og cockpit-karmen på kajakken. Vi anbefaler at man selv medbringer håndsprit, til benyttelse før og efter man forlader bådskuret.
Klublokaler, omklædning og badefaciliteter er stadigvæk lukket ned.

DIF Vejledning for udendørs idræt:

Hvis man som forening vælger af afholde udendørs idrætsaktiviteter, opfordrer DIF til, at det sker inden for disse rammer:

• Udendørsaktiviteten bør foregå i mindre grupper.

• Der skal være adgang til det sted eller anlæg, hvor udendørsaktiviteten foregår (kommunerne kan have særlige restriktioner, som skal respekteres).

• Medlemmer af foreningen/klubben skal møde op omklædt og tage hjem efter endt udendørsaktivitet.

• Der bør tages yderligere hensyn til særlige risikogrupper defineret af Sundhedsstyrelsen.

Kilde: Danmarks Idrætsforbund (DIF)