Regler for privat kajakpladser er blevet opdateret på GF

20. november 2019 09:26 , af Christian Høier

Efter en god og åben diskussion om reglerne for privat kajakpladser på generalforsamlingen blev reglerne: (Rød farve angiver de nye ændringer)
Regenerne kan også ses i vores
Ofte stillede spørgsmål FAQ

Kan jeg få plads til min egen kajak i klubben?

• Måske, hvis du er medlem og har roet mere end 800 km pr år i sæsonen forud for pladstildelingen kan du ansøge om en plads. Ansøgningen sendes til materiel-udvalget senest 1 marts.
    (Som nyt medlem kan man ikke få plads til sin kajak fra starten, da man ikke har roet de 800 km fra klubben før, og dermed bevist sit behov)
  • I marts hvert år vil materiale udvalget fordele privat kajak pladser, baseret på de indkommende ansøgninger,  de ledige privat pladser, samt de pladser hvor klubmedlemmer
  • Materiel udvalget eller bestyrelsen kan i særlige tilfælde give dispensation for enten at tildele eller bibeholde en privat plads.

Hvilke regler gælder for privat kajak i klubben?

• Har man en privat kajak, er det den som man primært benytter (minimum 51% af de kilometer, som man ror fra klubben)
  • Man kan låne og benytte klub kajakker, men vil altid være lavere prioriteret i forhold til et klub medlem uden privat kajak
  • En privat kajak ligger i klubben på eget ansvar.

Kan jeg miste min bådplads i klubben?

• Ja, hvis din kajak ikke er sødygtig eller hvis du roer under 300 km pr år fra klubben i din kajak. Da kan du risikere at din plads bliver givet til en mere aktiv roer.
  • Alle pladser tilhører klubben, så alle privat pladser kan naturligvis ophæves, hvis klubben ændre holdning

Mvh

Generalforsamlingen 2019