Opgaver for Begynder-afdelingen

Formål:

At få udviklet nye medlemmer fysisk, psykisk og socialt gennem kajaksporten, via en alsidig tilrettelæggelse af instruktionsforløbet og klubarrangementer.

Udvikle færdigheder i kajaksporten op til niveau 2 i IPP systemet.
Udvikle gode klubmedlemmer.

Opgaver:

 Følge og planlægge begynderinstruktion jvf. DKF’s generelle IPP retningslinjer
 Modtage nye medlemmer og fordeling af disse på hold eller ventelisten
 Instruktion
 Prøver
 Frigive roerne til hhv. Delvis frigivelse (Begynderroer IPP 1), og frigivelse (Friroer IPP 2).
 Begynderture – sø og havneture (Gerne felles for alle hold)
 Tekniktræning
 Udvikle instruktør og trænerpotentiale for evt. interesserede og egnede i sammarbejde med ungdoms-afdelingen.

HOLD:

- Børnehold 8-11 årige (Begynder her overgår til ungdoms-afdelingen)

- Ungdomsholdet 12-18 årige (Begynder her overgår til ungdoms-afdelingen)

- Voksen 18-30 mandags holdet

- Voksen 30 pluds onsdags holdet (Turbo)

- Voksen 30 pluds mredags holdet (For de lidt mere magelige, med fællesspisning for hele klubben)

- Roning for synshandikappede

Administrative opgaver:

 Godkende / avise ansøger og fordele dem mellem de engeldte hold eller en venteliste. (Efter 1. marts) Orinterer kontingent kassereren, når holdene er sat!
 Tjeke at de fremmødte begynder, har betalt kontingent inden de starter på holdet. (Rykke dem i samarbejde med kontingent kassereren).

 Udsende Information breve til begyndere, ungdomsroere og forældre.

 Opdaterer informertioner på holdenes side, på klubbens hjemmesiden.

 Udleverer nøgler, til de elever der er IPP 1 begynderroer. I samarbejde med de nøgleansvarlige i klubben.

 Lave velkomstmøde – forventningsafstemning.

 Rekruttere hjælpere og instruktører til holdene og herunder indstilling af nye instruktører til bestyrelsen.

Begynder-afdelingen, med Instruktørerne referer til næstformanden. (Der sidder som formand for afdelingen)

(Ungdomslederen sidder med når det gæller optagelse af medlemmer under 18 år!)